Deklaracja dostępności strony internetowej Gminy Błonie
Urząd Miejski w Błoniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.blonie.pl.
Data publikacji strony internetowej: 2015
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury. Klawisz "TAB" przesunie kursor do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Naciskając Enter nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek "w dół" i "w górę" można przewijać stronę. Poza tym aktualne są skróty właściwe dla danej przeglądarki internetowej.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono dnia: 24.03.2021
Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2021-03-24
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Koordynator d.s. dostępności Katarzyna Ploch
E-mail: kasia.ploch@um.blonie.pl
Telefon: 22 725-30-04 wew. 150
Każdy ma prawo:
Żądanie musi zawierać:
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Urząd posiada cztery budynki: Nr1 przy Rynek 6, ul. Nr 2 Jana Pawła II nr 2 /wejście od ul. 11 Listopada/,Nr 3 ul. Nowakowskiego 10, nr 4 ul. Nowakowskiego 2/4.
Do budynku nr 1 prowadzą 2 wejścia, przy czym wejście boczne nie jest oznaczone. Do wszystkich wejść prowadzą schody nie licząc budynku nr 4. Przy wejściu bocznym do budynku nr 1 znajduje się podjazd dla wózków.
Wejścia do budynków oznakowano tablicami informacyjnymi.
Recepcja – biuro podawcze znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego w budynku nr 1. Lada i powierzchnie manewrowe nie są dostosowane dla osób na wózkach inwalidzkich. Dalsze przejście w tym budynku jest możliwe dla ludzi na wózkach inwalidzkich.
Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze w budynkach nr 1 i nr 4. W budynku nie ma windy.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze w budynku nr 2.
Przed budynkiem nr 1, 2 i nr 4 wyznaczono miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych
Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynkach nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących
Nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM). Usługa nie jest dostępna online.
Więcej informacji o dostępności cyfrowej można znaleźć na stronie Ministerstwa Cyfryzacji poświęconej temu tematowi.